Sinli
SINLI (Sistema d'Informació Normalitzada per al Llibre) és el conjunt de documents de gestió normalitzats que s'utilitza per al enviament i recepció de documents comercials dins del sector del Llibre i les publicacions periòdiques. El mòdul SINLI de QFACWIN permet tant la incorporació a la base de dades del programa dels documents normalitzats que envien els proveïdors com l'enviament de documents als proveïdors.
La importació de documents en format SINLI permet un gran estalvi de temps tant per incorporar albarans i factures de compra com per afegir i modificar articles.
Activar i configurar el mòdul SINLI
Per activar el mòdul cal sol·licitar la incorporació a SINLI i introduir la llicència corresponent al mòdul SINLI de QFACWIN.
La incorporació a SINLI es sol·licita a través del web de FANDE: http://www.fande.es/sinli_boletin.html. Cal descarregar i omplir el Boletí d'Alta. En el apartat Programa de Gestió s'ha de marcar Extern i indicar QFACWIN de QSOFT.
Un cop omplert el Boletí d'Alta cal enviar-lo seguint les instruccions de la pàgina de descàrrega.
Un cop introduïda la llicència a QFACWIN es mostra l'opció SINLI a Configurar-> Preferències-> pestanya General, juntament amb les opcions de parametrització sectorial.
En marcar la casella es activa el menú Processos i els camps i funcions específiques del mòdul en articles, proveïdors i en els manteniments de comandes i albarans de compra.
En els articles es mostren dos nous camps per SINLI: Autor i ISBN.
En els proveïdors es mostren dos nous camps per SINLI: l'identificador ESFANDE del proveïdor (Buzó) i el correu electrònic ieFANDE per enviar-li els arxius. Ambdós els indicaran els proveïdors o poden buscar-se al web de FANDE: http://www.fande.es/aspx-bin/sinli/sinli_usuarios.aspx. Trobarà informació detallada al blog de QFACWIN.
En els manteniments de comandes i albarans de compra s'afegeix el botó SINLI que permet enviar la comanda o albarà de devolució al proveïdor.
En configurar el mòdul SINLI es creen automàticament les carpetes en què guardar els documents que ens envien els proveïdors i els que genera el programa:
- Carpeta SINLI-Entrada: carpeta on s'han de guardar els documents SINLI que es rebin dels proveïdors per processar-los.
- Carpeta SINLI-Sortida: carpeta on es generaran els documents per enviar als proveïdors.
Les dades de configuració s'indiquen a la pestanya Configurar.
Identificador ESFANDE: el que assignen a la seva empresa.
Categoría per a nous articles: Indicar la categoria que s'assignarà als articles que es facin automàticament quan es incorporin documents SINLI.
Només afegir articles d'albarans i factures: Al processar un albarà o factura directa del proveïdor (ENVIO o ENTPAP) s'afegiran automàticament els articles que no estaven al programa. Si es marca aquesta opció, al processar els documents LIBROS només s'actualitzarà la informació d'aquells que ja estan donats d'alta al programa. Si està desmarcada, al processar els documents LIBROS s'incorporaran tots els articles del document als articles de QFACWIN. Es recomana tenir aquesta opció marcada perquè només entrin a QFACWIN els articles amb els quals treballa (a partir dels albarans i factures de compra). En cas contrari, entrarà a QFACWIN tot el fons editorial dels proveïdors encara que la seva empresa no els comercialitzi.
Posar preu de venda sense IVA a les tarifes: En importar llibres i canvis de preu, els preus de venda sense IVA es posaran a les tarifes indicades. Les tarifes s'han de separar amb comes i sense espais. Per exemple: 0,1,2 indica que el programa posarà el preu sense IVA a la tarifa 0, la tarifa 1 i la tarifa 2 del llibre.
Posar preu de venda amb IVA inclòs a les tarifes: En importar llibres (LIBROS) i canvis de preu (CAMPRE), els preus de venda amb IVA inclòs es posaran a les tarifes indicades. Les tarifes s'han de separar amb comes i sense espais. Per exemple: 7,8 indica que el programa posarà el preu amb IVA inclòs a la tarifa 7 i a la tarifa 8 del llibre.
Dades del correu electrònic per enviar documents SINLI. Es recomana utilitzar un correu electrònic exclusivament per a SINLI.
- Correu electrònic: la seva adreça de correu electrònic.
- Servidor del correu: el nom del seu servidor de correu (normalment el que figura després de la @ de la seva adreça electrònica).
- Usuari: és el compte amb què el servidor identifica l'usuari (normalment l'adreça completa de correu electrònic o el que figura abans de la @ en la seva adreça de correu).
- Contrasenya: contrasenya del compte de correu.
Importació de documents SINLI
Importar documents SINLI: En prémer el botó s'obre la carpeta SINLI-Entrada per poder seleccionar l'arxiu a importar.
Missatges: En prémer aquest botó s'accedeix a l'arxiu de missatges rebuts i enviats a través de SINLI.
Veure carpeta d'eixida: Permet accedir a la carpeta SINLI-Sortida on es guarden els documents SINLI enviats als proveïdors (comandes i albarans de devolució).
Guardar Log: En incorporar les dades es va registrant el procés en un log. Aquest log es pot guardar i revisar en cas que s'hagi produït algun error.
Aquest procés permet importar els documents SINLI als arxius de QFACWIN.
En rebre un document SINLI per correu electrònic cal guardar l'arxiu adjunt a la carpeta SINLI-Entrada que trobarà dins de la carpeta QFACWIN. Un cop a la pantalla SINLI, premi el botó Importar documents SINLI i seleccioni l'arxiu a importar de la carpeta SINLI-Entrada.
En importar un albarà o factura directa de compra (ENVIO) el programa afegeix el document i els articles que no existeixen a la base de dades. En el cas del document LIBROS, s'afegeixen o modifiquen (si ja existeixen) els llibres en articles. Les dades: Editorial, col·lecció, Idioma, data de publicació, ample, alt, gruix i resum es guarden a la pestanya Notes de l'article.
Documents contemplats per QFACWIN
Documents rebuts del proveïdor:
- ENVIO versión 06 y 08 - Albarán del proveedor o factura directa del proveedor (factura sin albaranes). Al incorporar el documento se añaden los libros nuevos y se asignan a la categoría indicada en la configuración con el código de artículo igual al ISBN.
- FACTUL versión 01 - Factura por albaranes del proveedor (incluye albaranes enviados previamente).
- ENTPAP versión 01 - Albarán del proveedor o factura directa del proveedor de artículos de papelería (factura sin albaranes). Si el artículo no existe en el programa (el proceso busca por EAN) lo añade con el código P seguido del EAN.
- ABONO - Abono de albarán (A) o factura (F).
- LIBROS versión 08 - Fichas de libro. Debe incorporarse después de las compras: actualiza y completa la información de los libros que están dados de alta en el programa. Si en la pestaña Configuración marca la casilla Sólo añadir artículos de albaranes y facturas, añadirá o modificará los datos de artículos que ya están dados de alta en el programa sin añadirlos todos.
- CAMPRE versión 03 - Cambios de precio.
- MENSAJ versión 01 - Mensajes del proveedor.
Documentos a enviar al proveedor:
- PEDIDO versió 06 - Comanda.
- DEVOLU versió 02 - Albarà de devolució (import total negatiu).
- MENSAJ versió 01 - Missatges al proveïdor.
Els documents de SINLI (adjunts als correus electrònics de SINLI) són documents de text i es poden visualitzar obrint-los amb el Bloc de notes de Windows o qualsevol editor de text.
ATENCIÓ: no els editeu ni els deseu, ja que podrien perdre el format.
Com identificar el contingut dels missatges de SINLI
L'assumpte dels missatges amb un document SINLI pot resultar estrany però es tracta d'una codificació que ens permet identificar el contingut i el tipus de document SINLI que s'adjunta.
La codificació de l'assumpte inclou la identificació FANDE (buzó) del proveïdor (emissor) i la pròpia (receptor) així com el tipus de document adjunt i la seva versió. FANDE i ESFANDE són textos fixes que es repeteixen sempre a les mateixes posicions de l'assumpte dels missatges de SINLI.
L'estructura del contingut dels missatges de SINLI és la següent:
ESFANDE + Id SINLI del proveïdor + ESFANDE + Id SINLI propi + Tipus Document + Versió del document + FANDE
Ho veurem més clar amb alguns exemples:
Exemple 1:
Assumpte: ESFANDE LIB00363 ESFANDE L0003321 LIBROS 07 FANDE
id SINLI proveïdor: LIB00363 en aquest cas
id SINLI propi (Llibreria Q): L0003321
Tipus document: LIBROS en aquest cas es tracta de Fitxes de llibre
Versió del document: 07 en aquest cas
Exemple 2:
Assumpte: ESFANDE LIB00363 ESFANDE L0003321 FACTUL 01 FANDE
id SINLI proveïdor: LIB00363 en aquest cas
id SINLI Llibreria Q: L0003321
Tipus document: FACTUL en aquest cas es tracta de factures corresponents a albarans ja enviats.
Versió del document: 01 en aquest cas
Temes relacionats:
Gestió de missatges SINLI.Detall de l'arxiu de missatges SINLI.