Aquesta web utilitza cookies per millorar la navegació i amb finalitats analítiques. Si contínua navegant, considerarem que accepta la política de cookies.
Més informació     Acceptar

software de gestió  

Segueix-nos a:  facebook twitter youtube pinterest  

MANUAL QFACWIN

  • Inici
  • Novetats de la versió
  • Instal.laciió en xarxa
  • Com començar
  • Preguntes freqüents
  • Enviar documents per e-mail
  • Enviar whatsapp
  • Utilitzar codi de barres
  • Arxius
  • Magatzems
  • Venedors
  • Quadres de Comissions
  • Transportistes
  • Grups
  • Tipus d'Impostos
  • Promocions
  • Formes de pagament
  • Comptes Bancaris
  • Remeses de rebuts
  • Devolucions de rebuts bancaris
  • Ordres de pagament
  • Plantilles de facturació
  • Processos
  • TPV
  • Llistats
  • Estadística
  • Empresa
  • Configurar
  • Utilitats
  • Agenda
  • QFACWEB
  • OsCommerce
  • Prestashop
  • WooCommerce
  • Magento
  • Apèndixs
  • PREFERÈNCIES

    preferències

    El menú de preferències del programa de facturació QFACWIN, permet canviar els paràmetres de funcionament general d'aquest programari de gestió de manera que s'adapti a les necessitats i funcionament de la teva empresa o negoci. Els paràmetres de la secció de preferències del programa de facturació estan distribuïts en les diferents pestanyes segons la seva temàtica: General, facturació, E-mail, Whatsapp web, Regional i Impressores/TPV.

    GENERAL:

    configurar Preferències generals

    - Demanar contrasenya: Permet activar o desactivar l'ús de contrasenya per entrar al programa.

    - Empresa inicial: (la que s'obre per defecte en entrar al programa) Manté l'empresa que estava oberta quan es va sortir del programa per última vegada.

    - Instal·lació en xarxa: Marqueu aquest camp si teniu el programa de facturació instal·lat en una xarxa. Això farà que cada vegada que s'executi el programa de gestió QFACWIN, es comprovi que la configuració del motor de base de dades sigui la correcta per compartir els fitxers en una xarxa. Consulteu com instal·lar en xarxa el programa QFACWIN.

    - Idioma del programa: Espanyol o català.

    - Nom de l'impost principal (IVA, etc)

    - Nom de l'impost secundari (R. E., etc)

    - Tipus d'impost per defecte en vendes: És el que s'aplica per defecte en afegir línies de detall sense indicar cap article en pressupostos, comandes, albarans o factures.

    - Tipus d'impost per defecte en compres i despeses: És el que s'aplica per defecte en afegir línies de detall sense indicar cap article en comandes a proveïdors, albarans de proveïdors, factures de compres i despeses.

    - Nom de la retenció a compte impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF) en vigor.

    - Activar IRPF parcial en compres: Mostra una columna en cada línia de detall dels documents de compres per indicar si s'ha d'aplicar l'IRPF o no.

    - Percentatge de la retenció en vigor.

    - Tipus d'Arrodoniment per a càlculs amb decimals.       

    • Augmentar a partir de 0,6: Exemple: arrodonir 12,5 dóna 12, arrodonir 12,6 dóna 13.
    • Augmentar a partir de 0,5: Exemple: arrodonir 12,4 dóna 12, arrodonir 12,5 dóna 13.

    - Cercar actualitzacions del programa: Si està activat, el programa es connecta mensualment amb la nostra web per comprovar si hi ha actualitzacions crítiques i, en cas afirmatiu, permet actualitzar el programa.

    - Parametrització sectorial: Permet adaptar el programa amb funcions específiques d'un sector que en altres no són necessàries. Sectors disponibles:

    transportistes

    • Empreses de construcció: Afegeix els camps de % retenció de garantia i import de la retenció de garantia a les factures.
    • Empreses de transports: Permet portar el control dels serveis prestats pels transportistes i calcular les liquidacions. Inclou:
      • En manteniment de transportistes inclou el tipus de cost del transport.
      • Selecció del transportista i cost de cada transport (percentual o import) en albarans. Per defecte, calcula en funció del tipus de cost indicat en el transportista.
      • Liquidació de transportistes.

    SINLI: Un cop introduïda la llicència corresponent al mòdul SINLI per a llibreries i sector editorial, cal marcar aquesta casella per activar tant el procés com els camps addicionals en articles i proveïdors.

    - Aparença: Permet seleccionar la interfície del programa entre diverses configuracions.

    - Dissenyador: Treballar en píxels: Si es marca aquesta casella, el dissenyador de formularis utilitzarà píxels en lloc de mil·límetres.

    - Escalar formats d’impressió segons les fonts de Windows: Permet escalar automàticament els formats d’impressió quan es treballa amb equips que utilitzen diferents mides de font. Perquè es pugui imprimir igual independentment de la mida de les fonts seleccionades a Windows, els formats d’impressió han d’estar dissenyats per a fonts al 100%. Quan les fonts de pantalla són diferents del 100%, en imprimir es reescala el format d’impressió perquè sempre es imprimeixi com es va dissenyar. Els usuaris de versions anteriors que utilitzen formats dissenyats per a mides de font majors (125%, 150%, etc.) han de desmarcar aquesta casella i continuar utilitzant la mateixa mida de fonts o reconvertir els dissenys al 100% perquè es puguin imprimir correctament amb qualsevol mida de fonts. Per reconvertir els dissenys al 100% consulteu el dissenyador de formularis.

    - Manteniments: modificar amb doble clic: Per defecte, a les pantalles de manteniment del programa, els registres s’obren en mode consulta en fer doble clic amb el ratolí i per modificar-los cal obrir-los amb el botó Modificar. Marqueu aquesta opció si preferiu que, al fer doble clic, els registres s’obrin directament en mode Modificar. Aquesta opció es guarda a nivell d’usuari, per la qual cosa, en treballar en xarxa, cada usuari la pot adaptar a les seves preferències.

     

    FACTURACIÓ:

    Configurar les preferències de facturació

    - Factures cobrades per defecte. Si es marca aquesta opció, en afegir factures als clients es marcaran els seus rebuts com a cobrats automàticament amb la data de la factura. Podeu desactivar aquesta opció per a una factura concreta desmarcant el camp cobrada de la pestanya rebuts abans de guardar la nova factura.

    - Compres pagades per defecte. Si es marca aquesta opció, en afegir compres i despeses es marcaran els seus venciments com a pagats automàticament amb la data de la factura. Podeu desactivar aquesta opció per a una compra concreta desmarcant el camp pagat abans de guardar la nova compra o despesa.

    - Compres: per defecte data entrada = data del dia. Si es marca aquesta opció, en afegir compres i despeses es posarà automàticament la data del dia com a data d’entrada de la factura. Podeu modificar aquesta opció per a una compra concreta pressionant F4 o fent doble clic al camp abans de guardar la nova compra o despesa.

    - Posar unitats = 1 per defecte. Marqueu aquest camp perquè en afegir una línia de detall en pressupostos, comandes, albarans i factures es posi automàticament 1 unitat (en lloc de 0). Si utilitzareu un lector de codi de barres us estalviarà molt de temps ja que només haureu de situar-vos a la columna del codi de l'article (o del número de sèrie) i llegir els codis de barres, ja que les unitats es posaran automàticament a 1.

    - Previsualitzar la impressió de factures per pantalla abans de sortir per la impressora.

    - Incorporar despeses suplides en pressupostos, comandes, albarans i factures.

    - Incorporar pesos: Incorpora el camp pes de l'article i pes total (unitats x pes unitari) a les línies de detall de pressupostos, comandes, albarans i factures.

    - Facturació per pesos: Canvia la manera de càlcul dels articles en pressupostos, comandes, albarans i factures als clients. Quan es activa la facturació per pesos, el preu de tarifa es pren com a preu per unitat de pes i l'import es calcula segons la fórmula:
    import base = ( unitats x pes de l'article ) x preu de tarifa.
    Per exemple: 10 caixes de peix de 8 kg de pes i preu de 2 € es calcularan com: (10 caixes x 8 kg) x 2 € = 160.

    - Facturació per mesures: Canvia la manera de càlcul dels articles en pressupostos, comandes, albarans i factures als clients. Quan es activa la facturació per mesures, a la fitxa de l’article podrà indicar el tipus de càlcul: normal (preu x unitats), metres lineals (preu x unitats x llargada), metres quadrats (preu x unitats x llargada x amplada) o metres cúbics (preu x unitats x llargada x amplada x gruix) i les mesures de l’article en mm. (llargada, amplada i gruix). Les mesures dels articles han d’indicar-se en mil·límetres per realitzar correctament els càlculs. En pressupostos, comandes, albarans i factures es mostren els camps de mesures: llargada, amplada, gruix, tipus de càlcul (es prendrà per defecte de l’article) i total unitats de mesura. Aquests camps poden imprimir-se en els documents si s’afegeixen en el disseny dels formularis corresponents.

    - Visualitzar cost de l'article: Quan es marca aquesta opció, es mostra una columna amb el cost de cada article en albarans i factures als clients. Aquest cost es pren per defecte del preu de compra de l’article.

    - Activar paqueteria en albarans: Activi aquesta opció si vol imprimir l’albarà per al transportista i les etiquetes dels paquets.
    Amb aquesta opció activada s’activen en els albarans camps per al nombre de paquets, pes i ports, i s’imprimeixen juntament amb l’albarà, un albarà o document de lliurament per al transportista i les etiquetes per al transport. Els formats d’impressió d’albarans per al transportista i etiquetes són els indicats a l’empresa (Vegeu modificar empreses) i poden dissenyar-se amb el Dissenyador de formularis. També pot especificar el format d’etiquetes de transport a nivell de transportista incloent-lo a la fitxa del transportista, independentment del format que s’apliqui per defecte. Si també marca el camp incorporar pesos, es mostraran els pesos dels articles a les línies de detall i es sumaran, anotant el total a la casella pes. Si no està marcat, pot indicar manualment el pes total.

    - Imprimir etiquetes de transport en comandes: Si s’activa, a la pestanya observacions de la comanda es mostren els camps del transport i s’imprimeixen les etiquetes de transport. Pot indicar manualment el pes total de la comanda. Si també marca el camp incorporar pesos, es mostraran els pesos dels articles a les línies de detall i es sumaran, anotant el total a la casella pes. Si no està marcat, pot indicar manualment el pes total.

    - Imprimir etiquetes de transport en factures: Si s’activa, a la pestanya enviaments de la factura es mostren els camps del transport i s’imprimeixen les etiquetes de transport. Si també marca el camp incorporar pesos, es mostraran els pesos dels articles a les línies de detall i es sumaran, anotant el total a la casella pes. Si no està marcat, pot indicar manualment el pes total.

    - Posar paquets = 1 per defecte: Marcant aquesta opció el programa posa per defecte el total de paquets = 1 en comandes, albarans i factures. El nombre de paquets serveix per imprimir les etiquetes del transport: s’imprimeixen tantes etiquetes com nombres de paquets hi hagi.

    - Activar promocions: Activi aquesta opció si va a utilitzar el sistema de promocions.

    - Activar control d’enviaments: Activi aquesta casella si va a utilitzar el sistema de control d’enviaments.

     

    Facturació per albarans:

    El títol de l’albarà s’imprimeix en una línia de detall a la factura. En afegir un albarà a una factura, s’afegeix el títol amb la forma: Albarà número xxxxxx de data dd/mm/aaaa. Aquest títol s’imprimeix si tenim marcada la casella Imprimir títol de l’albarà. El títol es pot modificar manualment escrivint-hi (n’hi ha prou amb fer dos clics sobre el títol per editar-lo).

    - Posar número de comanda en el títol: Si es marca, s’afegeix al títol, quedant: Albarà número xxxxxx de data dd/mm/aaaa (Comanda: 999999).

    - Posar total albarà a la columna import: Si es marca, l’import de la suma de les bases de l’albarà es posa a la columna Import de la línia del títol.

    - Imprimir Referència Client: Si es marca, s’imprimeix la referència del client de l’albarà a sota del títol.

    - Imprimir Concepte 1: Si es marca, s’imprimeix el contingut de la primera línia de concepte.

    - Imprimir detall d’albarans a la factura: Si es marca, s’imprimeix el detall de l’albarà.

    - Imprimir total albarà: Si es marca, s’imprimeix una altra línia amb el total. Té el text: Total Albarà (número): 999999 més una línia de separació.

     

    Facturació per venciments:

    - Venciments en articles/serveis: Activa una data de venciment de l’article o servei en el detall de les factures. Aquesta data es calcula automàticament si l’article o servei té activada aquesta opció (data venciment = data factura + nombre de mesos).

    - Unificar venciment a dia 1: Serveix per tenir tots els venciments a dia u de cada mes. En alguns casos estalvia costos administratius i bancaris. Funciona de la següent manera: el càlcul del venciment es fa sempre a dia 1 del mes següent: per exemple venciment mensual de factura del 23/02/01 venciment: 01/04/01 (en lloc de 23/03/01 que seria el venciment sense unificar). Es "perden" alguns dies però es concentra tot el treball de facturació, remeses de rebuts, etc. a principi de cada mes i t’oblides fins al mes següent.

     

    Incorporar lot o números de sèrie:

    - Lot: Activa el sistema de lots i caducitats i afegeix la pestanya Lots als articles per mostrar els lots i el camp per marcar els articles amb lots. Incorpora una columna per introduir el lot a les línies de detall de pressupostos, comandes, albarans i factures als clients així com en comandes, albarans i factures de proveïdors.

    Vegeu la descripció del funcionament a l’apartat Control d'estoc per lots i caducitats.

    - Número de sèrie: Incorpora una columna per introduir el número de sèrie a les línies de detall de pressupostos, comandes, albarans i factures als clients així com en comandes, albarans i factures de proveïdors. Quan es treballa amb el sistema de números de sèrie, cada línia del detall de compres o vendes ha d’incloure un sol producte amb el seu número de sèrie. En afegir dades de comandes a albarans i factures de compra i de venda, si els números de sèrie estan activats i l’article té marcada la casella Article amb número de sèrie, el programa traspassarà tantes línies com unitats per poder introduir el número de sèrie corresponent. Només es desglossaran els articles amb la casella marcada.

    Vegeu a l’apartat Codi de Barres la descripció del funcionament del sistema de números de sèrie.

    - Validar lots: Si es marca, el programa obliga a posar lot si l’article admet lot (si té el camp Lot de la pestanya lots activat) i no permet posar lot si l’article no admet lot (si té el camp Lot de la pestanya lots desactivat).

    - Assignació automàtica de lots: Si es marca, quan des d’un albarà o factura es prenen dades d’un pressupost o comanda, el programa assigna els lots automàticament en funció de la disponibilitat i la caducitat dels lots existents a l’article. Es poden modificar manualment seleccionant un altre lot.

    - Aplicar sempre els preus d’oferta d’Internet: Si es marca, el programa aplicarà el preu d’oferta d’Internet en tots els documents de vendes sempre que el preu de l’article sigui superior al preu d’oferta, independentment de la tarifa que s’estigui aplicant. S’aplica sempre l’opció més avantatjosa per al client tenint en compte els descomptes en línia per client (quadres de comissions) i les promocions. Si hi ha descomptes per client o altres ofertes, només s’aplica si el preu d’oferta és menor que el preu - descompte. Si s’aplica, treu els descomptes.

    - Permetre comprar i vendre articles descatalogats: Si no es marca, el programa no deixa incloure articles descatalogats en pressupostos, comandes, albarans ni factures i, en compres, no permet comprar articles descatalogats.

    - Propietats d’articles: Indiqueu en aquesta casella el número màxim de propietats diferents que poden tenir els articles. Valor entre 0 i 3 que serveix per determinar el número de columnes a mostrar per a les propietats a les línies de detall dels documents de vendes i de compra. Per exemple, si va a utilitzar talles i colors simultàniament en alguns dels seus articles, ha d’indicar 2. Si a més discrimina tipus de teixit, indiqui 3 per talla, color i material.

    - Aplicar conversió d'unitats de proveïdors: Quan els nostres proveïdors tenen embalatges o presentacions dels articles que difereixen de les nostres unitats de venda, permet definir a la reixeta de proveïdors de l’article les equivalències perquè el programa faci la conversió. Consulteu Conversió d'unitats de venda del proveïdor.

     

    FACTURACIÓ 2:

    Establir preferències de facturació (2)

    - Concepte en comandes del web: Indiqueu aquí el concepte que voleu que aparegui en les comandes realitzades al web.

    - Assignar pagaments a compte a factures: Permet definir el criteri per assignar pagaments/recobrament anticipat a les factures:
    - Preguntar: el programa mostra els pagaments/cobraments anticipats amb data anterior o igual a la data de factura i pendents d’assignar. L’usuari selecciona els que s’han de assignar a la factura.
    - Només els de les seves comandes o albarans: El programa assigna automàticament els pagaments/recobrament anticipat dels pressupostos, comandes i albarans que s’inclouen a la factura.
    Consulteu pagaments a compte per a més informació.

    - Permetre posar com servit una comanda amb articles pendents: Quan es fa una factura o un albarà prenent les dades d’una comanda, el programa de gestió QFACWIN acumula els articles que consten a l’albarà o factura al camp servit. A les línies de detall es especifica les unitats servides. Si tots els articles estan servits (unitats demanades = unitats servides) marca automàticament la comanda com servida. Per defecte, el programa no permet marcar com servida una comanda si té línies pendents de servir. Cada vegada que es modifica o es borra un albarà o factura provenient d’una comanda, el programa comprova si la comanda queda totalment servida. Si no està totalment servida, queda com no servida (casella Servit desmarcada). Si està totalment servida es marca com servida (casella Servit marcada).
    Si aquesta casella està marcada, el programa permet posar una comanda com servida encara que hi hagi línies pendents de servir. Quan es modifica un albarà o factura, el programa marca la comanda com servida només si està completament servida. Si no ho està (hi ha línies pendents de servir), el programa no modifica l’estat previ de la comanda (la deixa com estava).

    - Mesos de caducitat dels vals de descompte: Indiqueu la validesa dels vals de descompte o devolució en mesos en aquesta casella.

    - Activar Canon digital/Taxa: En marcar aquesta casella s’activa el camp Canon digital als articles. El canon digital o la taxa funcionen com un article més amb la particularitat que el preu de compra i el de venda són els mateixos i s’indiquen als articles que el tenen. Tant en compres com en vendes, quan s’afegeix un article amb canon a la línia de detall, el programa insereix automàticament la línia del canon. S’han d’afegir tants articles "canon" com imports poden haver en aquest Canon. També serveix per facturar automàticament un segon article en facturar el principal al qual està associat.

    - Calcular el marge sobre compres: Marqueu aquesta casella si es desitja que el marge es calculi sobre compra. D’aquesta manera, el marge correspondrà al percentatge que s’aplica al cost per obtenir el benefici. Per defecte, el % de marge es calcula sobre venda i correspon al percentatge que, aplicat sobre la venda, dóna el benefici. Per exemple, cost = 50 i venda = 100, el marge és del 50 %. En el mateix exemple, si calculem el marge sobre el cost (cost = 50 i venda = 100), el marge sobre compra és del 100 %.

    - Avisar si marge inferior a: Si indiqueu un marge de benefici mínim, en vendes i TPV el programa divideix l’import entre les unitats de cada article i avisa si el marge resultant és inferior al indicat. Si s’indica 0, l’avís queda desactivat.

     

    E-MAIL:

    Configurar e-mail a nivell de programa

    Dades del correu electrònic.

    Aquest compte d’e-mail és general que s’utilitza quan no hi ha un compte de correu assignat a l’empresa i l’usuari tampoc té un compte assignat a Utilitats-> Usuaris de QFACWIN. Si hi ha una compte d’e-mail a l’usuari, s’utilitza l’e-mail de l’usuari; si no hi ha a nivell d’usuari, s’utilitza l’e-mail indicat a l’empresa; i si no hi ha cap a nivell d’empresa, es pren l’e-mail de preferències.

    - Nom: és el nom que figurà com a remitent (el seu nom).

    - E-mail: la seva adreça de correu electrònic.

    - Servidor del correu: el nom del seu servidor de correu (normalment el que figura després de la @ de la seva adreça electrònica).

    - Compte d'usuari: és el compte amb el qual el servidor identifica l’usuari (normalment la seva adreça de correu).

    - Contrasenya: contrasenya del compte de correu.

    En enviar documents per e-mail, podeu estalviar molt temps utilitzant plantilles d’e-mail per a l’assumpte i el text dels missatges.

    Si utilitzeu diversos idiomes, haureu de crear una plantilla amb el mateix NOM i idioma diferent per a cada tipus d’enviament. Marcat el camp "segons idioma", es buscarà la plantilla corresponent a l’idioma del destinatari (client o proveïdor).

    Si només utilitzeu un idioma, deixeu el camp "segons idioma" en blanc. S’utilitzarà la plantilla indicada independentment de l’idioma que tingui el destinatari.

    - Plantilla per enviar pressupostos: Seleccioneu la plantilla d’e-mail que s’utilitzarà per adjuntar els pressupostos als vostres clients. Si marqueu segons idioma, el programa utilitzarà la plantilla del mateix nom amb l’idioma del client.

    - Plantilla per enviar comandes: Seleccioneu la plantilla d’e-mail que s’utilitzarà per adjuntar les comandes als vostres clients. Si marqueu segons idioma, el programa utilitzarà la plantilla del mateix nom amb l’idioma del client.

    - Plantilla per enviar factures: Seleccioneu la plantilla d’e-mail que s’utilitzarà per adjuntar les factures als vostres clients. Si marqueu segons idioma, el programa utilitzarà la plantilla del mateix nom amb l’idioma del client.

    - Plantilla per enviar albarans: Seleccioneu la plantilla d’e-mail que s’utilitzarà per adjuntar els albarans als vostres clients. Si marqueu segons idioma, el programa utilitzarà la plantilla del mateix codi amb l’idioma del client.

    - Plantilla per enviar comandes a proveïdors: Seleccioneu la plantilla d’e-mail que s’utilitzarà per adjuntar les comandes als proveïdors. Si marqueu segons idioma, el programa utilitzarà la plantilla del mateix codi amb l’idioma del proveïdor.

    - Plantilla per enviar albarans de proveïdors: Seleccioneu la plantilla d’e-mail que s’utilitzarà per adjuntar els albarans de proveïdors. Si marqueu segons idioma, el programa utilitzarà la plantilla del mateix codi amb l’idioma del proveïdor.

    - Plantilla per enviar altes en garanties: Aquest camp només es mostra si teniu activat el control de garanties al menú Configurar-> Preferències-> Facturació. Seleccioneu la plantilla d’e-mail que s’utilitzarà per indicar al client l’alta en garanties i el seu número de registre o RMA. Si marqueu segons idioma, el programa utilitzarà la plantilla del mateix nom amb l’idioma del proveïdor.

    Auto enviar còpia: Degut a que, per motius de seguretat, la majoria de gestors de correu no permeten l’enviament de correus amb adjunts des d’un programa extern, els enviaments de correus del programa no utilitzen el gestor de correu predeterminat, per la qual cosa no queda còpia de l’enviament al vostre programa de correu. Si voleu rebre una còpia, marqueu aquesta opció perquè el programa us enviï una còpia de l’e-mail.

    Port per SMTP: Normalment els servidors de correu utilitzen el port 25 o el 587 per a l’accés SMTP. Si el vostre servidor de correu utilitza algun altre port, canvieu-lo aquí.

    Pausa entre enviaments: La velocitat amb la qual s’envien els correus en un emailing pot provocar que el servidor de correu que els ha de processar ho interpreti com un atac o es bloquegi. Per evitar-ho, es pot configurar una pausa entre e-mail i e-mail de manera que el servidor d’internet tingui temps de processar-lo. Aquesta pausa s’expressa en mil·lisegons. Un valor entre 1000 i 2000 (1 o 2 segons) sol ser suficient per a això, tot i que en alguns servidors és necessari indicar pauses més llargues.

    Whatsapp web:

    Configurar preferències per enviament de SMS

    Plantilles per Whatsapp web.

    Defineix les plantilles per defecte per als Whatsapp relacionats amb els documents de venda. Si marques segons idioma, el programa utilitzarà la plantilla del mateix nom amb l’idioma del client.

    Enviar en afegir factures i tickets: Si marques aquesta casella, després d'afegir la factura, s’obrirà la pantalla per enviar un Whatsapp amb el missatge indicat a la plantilla per enviar factures. En donar d’alta factures o tickets, si el client no té indicats mòbils o té marcada la casella No molestar a la suite, no s’enviarà el Whatsapp.

     

    REGIONAL:

    Configurar les particularitats a nivell REGIONAL

    Permet adaptar la terminologia del programa de gestió QFACWIN a les peculiaritats de cada país:

    • Convertir el punt decimal del teclat numèric en coma decimal per facilitar l'entrada d’imports mitjançant el teclat numèric.
    • Format XX/100 per a decimals en importos en lletra: Activant aquesta casella, en els importos en lletra els decimals figuraran com xx/100, que és la forma utilitzada en alguns països. Exemple: 122,35 es escriurà com CIENTS VINT-I-DOS AMB 35/100 en lloc de CIENTS VINT-I-DOS AMB TRENTA-CINC.
    • Literal per afegir al final dels importos en lletra: En alguns països s’afegeix el literal M.N. (moneda nacional) al final de l’import en lletra. Poseu aquí el literal que vulgueu que el programa afegeixi a l’import en lletra. Exemple: CIENTS VINT-I-DOS AMB 35/100 M.N.
    • El nom dels documents de lliurament (albarans, envíos, remitos, etc.). Aquest nom s’utilitzarà per guardar el document en PDF.
    • El nom del document d’identificació fiscal que s’utilitzi al vostre país (NIF, RUT, CUIT, NIT, RFC, etc.).
    • El nom de l’activitat del client (activitat, gir, etc.).
    • Activar la validació espanyola del NIF (Número d'Identificació Fiscal), la del RFC de Mèxic o la del RUT xilè.
    • Activar la validació espanyola dels comptes bancaris (CCC).
    • Màxim de línies de detall en albarans i factures: La legislació d’alguns països no permet que aquests documents superin un nombre de línies. En afegir remits i factures, el programa no permet afegir més línies de les indicades.

    IMPRESSORES I TPV:

     

    Configurar les preferències d’impressores-TPV

     

    Impressores

    Podeu seleccionar impressores diferents per a cada tipus de document. Si no especifiqueu cap, el programa utilitzarà la que tingui indicada per defecte a l'ordinador. Podeu configurar una impressora PDF externa a QFACWIN per obtenir els PDFs amb prestacions especials com marques d’aigua.

    - Impressora de tiquets:

    Seleccioneu l’impressora que utilitzareu per imprimir tiquets. Quan es imprimeixi un albarà o factura amb un format de tiquet, es seleccionarà automàticament l’impressora de tiquets.

    - Impressora d’etiquetes:

    Per imprimir etiquetes, al dissenyador, en propietats de la banda, heu d'indicar com a mida de la banda les mesures de l’etiqueta, per exemple 50x40. Per imprimir etiquetes en paper continu, al dissenyador heu d'indicar en el tipus de paper: per defecte (impressora).

    Guardar impressores a nivell d'usuari: Aquesta opció permet utilitzar les impressores locals quan el programa es connecta per RDP.

    Evitar previsualització modal: Algunes impressores antigues no suporten les finestres modals. Marqueu aquesta casella si la vostra impressora és d’aquest tipus.

     

    Funcions TPV

    - Per configurar els paràmetres d’obertura de la caixa registradora, seleccioneu el Port on està i poseu els codis d’obertura que trobareu al manual de la vostra caixa o TPV. Els codis depenen de la marca i model. Proveu amb els que vénen per defecte (27,112,0,60,240). Altres codis habituals són: 27,112,50, o bé 72,79,76,65 o bé 27,112,0,10,100 o simplement 248. Algunes caixes inclouen un fitxer executable amb els codis per obrir la caixa. En aquest cas, indiqueu aquest fitxer a Executar fitxer.
    Si la caixa està connectada a l’impressora de tiquets i no disposa dels codis ni d’un fitxer d’obertura propi de la caixa portamonedes, dins de la carpeta QFACWIN que conté el programa trobareu el fitxer Abrir_Cajon_impresora.BAT. Per utilitzar el fitxer Abrir_Cajon_impresora.BAT cal editar-lo (botó dret -> Editar) i indicar el nom de l’impressora tal com està a Dispositius i impressores de Windows on posa "nom_de_la_impresora". Per exemple, si l’impressora és una HP Deskjet F2400 series s’ha de indicar "HP Deskjet F2400 series".
    Si QFACWIN no està instal·lat a la ubicació per defecte (C:\Program Files (x86)\QFACWIN), s’ha d'indicar la ruta de la carpeta. Si, per exemple, està a C:\Users\Public, s’ha d'indicar "C:\Users\Public\QFACWIN\rawprint.exe". Un cop personalitzat el fitxer amb la ruta i el nom de l’impressora, cal indicar-lo a l’apartat Executar fitxer utilitzant el botó de cerca.

    - Mitjançant el botó test podeu provar que aquests codis siguin correctes per a la vostra caixa registradora.

    Si treballeu en XARXA, tingueu en compte que els paràmetres de funcions TPV es guarden a nivell de màquina, de manera que podeu activar-los a l'ordinador de la botiga i tenir-los desactivats a l'ordinador d'administració, o podeu tenir diversos ordinadors amb caixes registradores i codis d'obertura diferents.

    - Caixa: És el codi de caixa per defecte on s’imputaran els tiquets o factures al TPV. Aquest paràmetre es guarda a nivell d'usuari.

    - Client: És el codi del client que apareix per defecte per als documents de la pantalla de TPV (tiquets, factures o albarans). Pot canviar-se en cada document. Normalment es posa el client de comptat. Aquest paràmetre es guarda a nivell d'usuari.

    - Venedor o dependent: És el codi del dependent que apareix per defecte per als documents de la pantalla de TPV (tiquets, factures o albarans). Pot canviar-se en cada document. Ha d'existir al fitxer de venedors. Aquest paràmetre es guarda a nivell d'usuari.

    - Magatzem: És el codi de magatzem per defecte on s’imputaran els tiquets o factures al TPV. Aquest paràmetre es guarda a nivell d'usuari.

    - Bossa: Indiqueu el codi de l’article Bossa. En indicar el codi de l’article de les bosses s’activa el botó Bossa al TPV. El botó Bossa del TPV només es mostrarà si s’ha indicat l’article aquí. Com que el TPV es configura a nivell d'usuari, si hi ha diversos usuaris s'ha de configurar per a cadascun d'ells entrant al programa amb l'usuari corresponent.

    - Previsualitzar impressions al TPV: Si es marca aquesta opció, abans d’imprimir el document (factura o albarà) es mostra la pantalla de preimpressió.

    - Mostrar la pantalla de càlcul del canvi: Si es marca aquesta opció, després d’afegir una factura cobrada, es mostra una pantalla que calcula el canvi, després d’introduir l’import cobrat i permet enviar els codis d’obertura de la caixa registradora connectada a l'ordinador.

    - Configurar bàscula: Per configurar la bàscula només heu de prémer el botó i indicar a la pantalla el port on està connectada a l'ordinador. La resta de dades han de quedar tal com apareixen per defecte:

    Configurar la bàscula

    Per utilitzar la bàscula en afegir factures o tiquets només cal situar el cursor a la casella de les unitats i prémer la tecla [F3]. En fer-ho, es llegeix el pes de la bàscula, es incorpora a les unitats i es salta al següent camp.