Aquesta web utilitza cookies per millorar la navegació i amb finalitats analítiques. Si contínua navegant, considerarem que accepta la política de cookies.
Més informació     Acceptar

software de gestió  

Segueix-nos a:  facebook twitter youtube pinterest  

MANUAL QFACWIN

  • Inici
  • Novetats de la versió
  • Instal.laciió en xarxa
  • Com començar
  • Preguntes freqüents
  • Enviar documents per e-mail
  • Enviar whatsapp
  • Utilitzar codi de barres
  • Arxius
  • Magatzems
  • Venedors
  • Quadres de Comissions
  • Transportistes
  • Grups
  • Tipus d'Impostos
  • Promocions
  • Formes de pagament
  • Comptes Bancaris
  • Remeses de rebuts
  • Devolucions de rebuts bancaris
  • Ordres de pagament
  • Plantilles de facturació
  • Processos
  • TPV
  • Llistats
  • Estadística
  • Empresa
  • Configurar
  • Utilitats
  • Agenda
  • QFACWEB
  • OsCommerce
  • Prestashop
  • WooCommerce
  • Magento
  • Apèndixs
  • Camps de l'Arxiu de Clients

    En aquesta pàgina es detallen els camps de l'arxiu de clients de les diferents pestanyes de la suite del client.

    Pantalla de detall:

    arxiu de clients

    ENLAÇOS AMB ALTRES ARXIUS: En altes i modificacions tenim accés (mitjançant els botons de cerca o prement F4 dins dels camps que ho admiteixin) al manteniment de:

    • País (de l'empresa propietària de l'arxiu de països).
    • Grups de Clients (de l'empresa propietària de l'arxiu de clients).
    • Venedor (de l'empresa propietària de l'arxiu de venedors).
    • Quadre de descompte (de l'empresa propietària de l'arxiu de quadres de descompte).
    • Formes de pagament.
    • Plantilla de facturació (de l'empresa propietària de l'arxiu de plantilles de facturació).
    • Formats d'impressió (només s'han d'indicar si són diferents dels que s'utilitzen per defecte).


    CAMPS DESTACABLES:

    Codi del Client: El valor d'aquest camp és únic per a tot l'arxiu. En Altes no es permet afegir un registre amb un codi que ja existeixi. Pot tenir numeració automàtica. Consulteu Numeracions.

    Actiu. Si està marcat, indica que és un client actiu.

    Activitat i Departament: Són camps informatius per indicar l'activitat del client o presumpte i el departament tant del contacte principal com dels diferents contactes que s'inclouen a la pestanya Direccions de la suite. Aquests camps es poden configurar amb llistes tancades d'opcions per garantir la homogeneïtat de les dades introduïdes.

    Observacions d'enviament, horari: Les observacions d'enviament també es troben a adreces del client per si tenen adreces d'enviament diferents. Es poden imprimir a les etiquetes de transport.

    Correu electrònic: Indiqueu aquí la adreça de correu electrònic per enviar correus electrònics al client. Podeu afegir diverses adreces separant-les amb una coma.

    No molestar: Marcant aquest camp, s'exclou a aquest client en l'enviament de correus massius.

    Advertir en fer operacions amb aquest client: Marcant aquest camp, salta un avís amb el text que s'introdueix en Motiu cada vegada que es fa una operació amb aquest client.

    Botó Dades de Presumtibles: Aquest botó està disponible en Altes del client i permet seleccionar un presumpte client i traspassar-lo a client eliminant-lo (o no) de l'arxiu de presumptibles clients. En traspassar un presumpte client també es traspassen les anotacions d'agenda i pressupostos que tingués assignats.

    FACTURACIÓ:

    modificar clients

    Referència del client: Alguns clients demanen que incloem la seva referència en comandes, albarans i factures. Poseu-la aquí i activeu el camp referència del client als seus dissenyos de comanda, albarà i factura.

    Tarifa: Tarifa per defecte per al client. És la que se li assigna per defecte a les factures. En funció de la tarifa, es prendran els preus de venda indicats en els articles. El programa utilitza per defecte la tarifa 0, que és la que es mostra a la suite si no es canvia. En la pestanya Tarifes i consolidació de l'empresa es pot indicar una altra tarifa diferent perquè s'indiqui per defecte en lloc de la 0.

    % Descompte: És el que s'inclou per defecte com a descompte general sobre articles per a les factures del client.

    % Descompte Pront Pagament: És el que s'inclou per defecte com a descompte per a pagament immediat a les factures del client.

    Quadres de Descomptes: Els quadres de descomptes defineixen els tipus de descompte o preus atípics per a determinats articles o categories. Si s'indica un quadre de descomptes, aquests s'apliquen a nivell de línia a les factures del client. S'accedeix al manteniment de quadres de descomptes a través de la pestanya vendes o pel menú Arxius.

    Impostos: Per defecte, en donar d'alta un document de compres o de vendes, el programa aplica els impostos corresponents. Si un client està exempte de pagar impostos, marqueu la casella corresponent.

    En alguns països s'aplica un segon impost a determinats clients, botigues, minoristes, etc. És el cas de l'ajust d'equivalència que s'aplica a Espanya als clients minoristes. Quan el client tingui el camp del segon impost marcat (R.E.), el programa el calcularà aplicant el percentatge definit en Tipus d'impost.

    Si s'ha de retenir un percentatge en concepte de retenció del IRPF, simplement indiqueu aquest percentatge a la casella corresponent perquè el programa ho inclogui en els càlculs.

    Marqueu la casella IVA de caixa si el client s'ha acollit a aquest règim d'IVA. Consulteu l'ajuda de l'empresa per a més informació.

    Normalment el tipus d'IVA està lligat a l'article i allà s'indica. No obstant això, en alguns règims fiscals específics (centres de jardineria, floristeries, etc.) el tipus d'IVA s'aplica en funció del client. En aquest cas s'assigna un tipus d'IVA al client i s'aplica a tots els articles, independentment del tipus d'IVA que tinguin com a article. Simplement indiqueu el tipus d'IVA aplicat a la casella Tipus Impost unificat en vendes. Consulteu l'ajuda de la configuració del traspàs comptable en l'empresa per a més informació.

    En el cas que el client sigui Revendedor d'equips electrònics i hagi de fer un tractament especial de l'IVA, marqueu la casella corresponent. En afegir una factura d'aquest tipus caldrà marcar manualment la casella Exempt de IVA, si no és el cas, es deixa amb IVA normal. En realitzar el traspàs comptable i comptabilitzar les vendes, es realitzarà l'assentament especial quan la factura estigui exempta d'IVA i el client no estigui exempt de IVA però sigui Revendedor d'equips electrònics. Per imprimir les factures es pot utilitzar una sèrie especial de facturació i assignar-li un format que inclogui el text "Inversió del subjecte Passiu" o utilitzar la mateixa sèrie i indicar directament el format al client.

    Condicions de pagament: Forma de pagament, dies de pagament i dades de domiciliació bancària. Es prendran per defecte a les factures en generar els rebut corresponents.
    -B2B: S'ha de marcar per indicar que el client té domiciliació bancària del tipus B2B (en lloc de CORE). En remeses B2B només s'inclouen inicialment per defecte els rebuts de clients B2B. En remeses CORE i COR1 s'inclouen inicialment per defecte els rebuts dels clients que no tinguin marcat B2B. A la pantalla de selecció manual de rebuts de la remesa, es mostra la columna B2B per facilitar la selecció de rebuts.
    -Referència SEPA: La domiciliació bancària SEPA ha de tenir una referència única i ha de ser sempre la mateixa per al client. Si el camp referència SEPA del client està buit, el programa assigna el número de IBAN del client com a referència de la domiciliació. Si està ple, es posa el número de referència indicat.

     

    Risc: En aquest camp podeu anotar el risc màxim acceptable.

    Es mostra el risc actual desglossat en pendent de servir, pendent de facturar i pendent de cobrar, descomptant les entregues cobrades a compte.
    En afegir pressupostos, comandes, albarans o factures se us advertirà si es supera el risc màxim del client.
    En el càlcul de risc, el pendent de servir (comandes pendents) es calcula comptant l'import total de les comandes pendents de servir encara que estiguin servides parcialment.
    En afegir factures o albarans a partir d'una comanda, l'import de la comanda facturada o albaranada es descompta del risc per no duplicar-lo a efectes de l'avís d'excés de risc.

    Formats d'impressió: Només cal indicar-ho si cal utilitzar un format d'impressió d'un document diferent al indicat per defecte a l'empresa. Resulta útil, per exemple, per a clients que prefereixen rebre els albarans sense valorar i la nostra empresa sol enviar-los valorats. Indiqueu el número de còpies que han de sortir per defecte i el format d'impressió dels documents de venda (pressupostos, comandes, albarans i factures) per a aquest client. El format d'impressió s'ha de crear prèviament amb el dissenyador de formularis. Si no s'indica cap format, s'imprimiran en el format que s'hagi establert per a l'empresa.

    DIRECCIONS:

    Cada client pot tenir adreces diferents (entrega, facturació, etc.). El programa permet un nombre il·limitat d'adreces per client.
    Les adreces s'afegeixen al client i es refereixen amb un tipus d'adreça (codi alfanumèric). Per exemple, creem una adreça i li posem com a tipus: ENV (per a enviament), creem una altra i li posem FAC (per a facturació). El tipus d'adreça el pot establir l'usuari. Es recomana posar el mateix tipus per a tots els clients.
    Poseu el tipus de l'adreça afegida al camp Enviaments (albarà) del client perquè els albarans s'imprimeixin amb aquesta adreça (encara que podeu canviar-la en cada albarà si ho desitgeu).
    Poseu el tipus de l'adreça afegida al camp Facturació del client perquè les factures s'imprimeixin amb aquesta adreça (encara que podeu canviar-la en cada factura si ho desitgeu). Si el client té una adreça addicional amb codi 'ADMIN' s'agafa l'e-mail (si està ple) d'aquesta adreça per enviar les factures.
    Si no s'indiquen adreces, s'imprimiran albarans i factures amb l'adreça principal. Tant els telèfons com les observacions d'enviament de les diferents adreces d'enviament es poden imprimir a les etiquetes de transport, si no s'indiquen, s'imprimeixen els indicats a l'adreça principal.

    Ports: és un camp descriptiu per indicar el tipus de ports (deguts, pagats, etc.). Aquest camp apareix si teniu l'opció activar paqueteria a preferències.

    Si factura a Administracions Públiques (FACTURAE): Perquè la factura electrònica dirigida a l'Administració Pública arribi al destinatari que li correspongui, cal identificar-lo a la factura electrònica. Per això cal que ompliu els camps corresponents a l'oficina comptable, l'òrgan gestor i la unitat tramitadora que us proporcionarà l'Administració així com el codi de l'adreça corresponent a cadascun d'ells a la pestanya adreces de la suite del client. Si l'administració us ho facilita o ho requereix, indiqueu també les adreces de l'Òrgan proponent i/o del Centre col·laborador. En l'adreça heu d'indicar l'adreça completa: adreça, codi postal, població, província, i codi del país. Si deixeu les adreces en blanc el programa utilitzarà l'adreça de facturació. Si l'administració us facilita la referència de client pagador, cal que la indiqueu a l'apartat corresponent.

    facturae-direccion-identificar-destinatario-administraciones



    Temes relacionats:

    Gestió de clients.
    Suite del client.