Gestió d'Albarans
Conté els albarans emesos per l'empresa.
El terme albarà és el utilitzat a Espanya per referir-se als documents d'enviament, que en altres països es diuen remeses, enviaments, etc. Aquest terme es pot canviar pel utilitzat al vostre país a Preferències del menú Configurar
Existeix un arxiu d'albarans per a cada empresa.
A més de les opcions generals de manteniment disposa de les següents característiques especials:
Pantalla de manteniment:
ACCÉS ALS REGISTRES: Es poden localitzar els registres pels camps que apareixen per defecte a la graella del manteniment i els que s'afegeixin en configurar-la. El camp Cerca permet localitzar els registres per cadena segons el camp seleccionat en Ordenat per. També es pot cercar per subcadenes utilitzant els filtres. Consulteu el apartat de manteniment d'arxius per a una informació més detallada de les opcions de cerca i filtratge.
No es poden modificar ni donar de baixa albarans ja facturats. Per fer-ho s'ha de treure primer de la factura que els conté mitjançant modificació de factures.
Botó anul·lar: Genera automàticament un nou albarà com el seleccionat però en negatiu (abonament). En anul·lar un albarà la forma de pagament queda sense indicar (a zero). D'aquesta manera s'evita que l'albarà es marqui com cobrat en aquells casos en què s'ha indicat a la forma de pagament que es doni automàticament per cobrat.
Botó Imprimir: Imprimeix l'albarà seleccionat.
Botó Enviar Whatsapp: Obre la pantalla per enviar Whatsapp. Podeu escriure el text o utilitzar plantilles de Whatsapp per enviar missatges predeterminats. El text de la plantilla es pot modificar manualment abans d'enviar el Whatsapp. Si marqueu la casella Anotar en l'agenda, es mostrarà la cita a la pestanya agenda del client i la referència de l'enviament: destinatari i còpia del missatge a l'apartat Notes. Si hi ha d'incloure un fitxer, cal adjuntar-lo a Whatsapp web abans d'enviar el missatge. Per a més informació sobre l'enviament de Whatsapp, consulteu el blog de QFACWIN.
Botó Enviar per correu electrònic: Envia l'albarà per correu electrònic en format PDF, permetent modificar el text del correu electrònic a enviar. Vegeu com configurar l'enviament de correus electrònics i les plantilles per a cada tipus d'enviament.
Botó Suite del client: Accedeix a la Suite del client de l'albarà seleccionat.
DADES DE PRESSUPOSTOS I COMANDES
En afegir albarans existeixen dos botons per traspassar automàticament dades de pressupostos o de comandes. En prémer-los apareix la finestra de cerca amb tots els pressupostos o comandes pendents (no servits o servits parcialment).
En seleccionar un pressupost, el programa traspassa automàticament totes les dades a l'albarà que estem afegint i pregunta si es vol marcar el pressupost com servit en gravar l'albarà.
En seleccionar una comanda, el programa traspassa automàticament les unitats pendents de servir (unitats demanades - unitats servides) a l'albarà que estem afegint. En gravar l'albarà, el programa acumula automàticament les unitats incloses en l'albarà en el camp unitats servides del detall de la comanda. Si tots els articles estan servits (unitats demanades = unitats servides) marca automàticament la comanda com servida.
La relació entre unitats servides d'una comanda i unitats entregades d'un albarà es manté en baixes i modificacions: si borrem un albarà provinent d'una comanda, es descomptaran les unitats servides de la comanda i si el modifiquem, es descomptaran les unitats servides anteriors i s'acumularan les noves.
En seleccionar un albarà de compra, el programa traspassa automàticament totes les dades a l'albarà de venda que estem afegint.
Temas relacionats:
Detall de l'arxiu d'albarans.Línies de detall en albarans.
Opcions generals de manteniment.