Gestió d'Albarans de proveïdors
Conté els albarans de lliurament dels proveïdors
de l'empresa.
El terme albarà és el que s'utilitza a Espanya per referir-se als documents d'enviament,
que en altres països es diuen remeses, enviaments, etc. Aquest terme es pot canviar
pel que s'utilitzi al seu país a Preferències del menú Configurar.
Existeix un arxiu d'albarans per a cada empresa.
A més de les opcions generals de manteniment disposa de les següents característiques especials:
Pantalla de manteniment:
ACCÉS ALS REGISTRES: Es poden localitzar els registres pels camps que apareixen per defecte a la graella del manteniment i els que s'afegeixin en configurar-la. El camp Cercar permet localitzar els registres per cadena segons el camp seleccionat a Ordenat per. També es pot cercar per subcadenes utilitzant els filtres. Consulteu l'apartat de manteniment d'arxius per a més informació sobre les opcions de cerca i filtratge.
En prémer el botó etiquetes s'obre una pantalla per seleccionar els albarans dels quals es desitja imprimir les etiquetes dels articles.
El botó SINLI només es mostra en activar el mòdul SINLI. S'utilitza només per a albarans de devolució (import total negatiu): en seleccionar un albarà de devolució i prémer el botó SINLI, QFACWIN genera l'arxiu en format SINLI de la devolució (DEVOLU) i l'envia per e-mail al proveïdor de l'albarà. Els albarans de proveïdor i els articles que contenen s'incorporen a través del mòdul SINLI del menú Processos.
No es poden modificar ni donar de baixa albarans ja facturats. Per fer-ho, primer cal eliminar-los de la factura que els conté mitjançant la modificació de factures.
En sortir del camp Núm. albarà proveïdor, el programa comprova si existeix aquest registre i avisa en cas afirmatiu.
DADES DE COMANDES
En afegir albarans existeix un botó per traspassar automàticament les dades de comandes. En prémer-lo apareix la finestra de cerca amb totes les comandes pendents (no servides o servides parcialment)
En seleccionar una comanda, el programa traspassa automàticament les unitats pendents de servir (unitats demanades - unitats servides) a l'albarà que estem afegint. En gravar l'albarà, el programa acumula automàticament les unitats incloses a l'albarà al camp unitats servides del detall de la comanda. Si tots els articles estan servits (unitats demanades = unitats servides) marca automàticament la comanda com a servida.
La relació entre unitats servides d'una comanda i unitats lliurades d'un albarà es manté en baixes i modificacions: si esborrem un albarà provinent d'una comanda, es descomptaran les unitats servides de la comanda i si el modifiquem, es descomptaran les unitats servides anteriors i s'acumularan les noves.
Temes relacionats:
Detall de l'arxiu d'albarans.Línies de detall en albarans.
Opcions generals de manteniment.