QFACWIN li permet connectar amb el servei web d’empreses de transport per a gestionar automàticament altes o baixes d’enviaments i la generació d’etiquetes estalviant temps de gestió.
Moltes empreses de transport permeten agilitzar els enviaments si s’introdueix el servei directament en el seu sistema. N’hi ha prou amb accedir al seu web, introduir les dades i donar d’alta el servei per a poder descarregar les etiquetes. El mòdul d’integració amb empreses de transport de QFACWIN automatitza aquest procés, donant d’alta el servei de transport seleccionat i descarregant la referència i les etiquetes en afegir l’albarà.
Com s’activa?
Per a activar el mòdul d’integració amb empreses de transport s’ha de contractar el mòdul corresponent a l’empresa de transport (TIPSA o ENVIALIA) i introduir la llicència en el programa. Una vegada introduïda, s’ha d’activar el control d’enviaments a Configurar-> Preferències-> pestanya Facturació perquè es mostrin els camps d’enviament en albarans i la pestanya Enviaments en factures.
També s’activa la pestanya Dades(2) en el transportista per a poder configurar les dades de la integració amb el Servei Web de l’empresa de transport.
En aquesta pestanya ha d’indicar el següent:
Tipus integració: Seleccioni l’empresa de transport amb la qual es realitzarà la integració.
Agència: Introduir el codi de l’agència que li proporcionarà l’agència de transports.
Client: Indiqui l’usuari amb el qual entra al servei web de l’agència.
Contrasenya: És la que utilitza per a accedir al servei web de l’agència.
Remitent: Premi en el botó omplir. El programa fa servir les dades de la pestanya Dades de l’empresa. És molt important que les dades de contacte (nom, adreça i telèfon) estiguin correctament indicades en l’empresa.
En albarans o factures, quan se selecciona un transportista amb integració s’activen els camps: Alta enviament i etiqueta, Tipus d’enviament i REF. (és la referència-número d’albarà del transportista).
En les factures, els camps per al transport estan en la pestanya Enviaments.
Per a donar d’alta l’enviament cal marcar la casella Alta enviament i etiqueta, seleccionar el tipus d’enviament en el desplegable i guardar l’albarà o factura. Si l’adreça d’enviament supera els 45 caràcters, s’avisa abans de gravar per a poder-la modificar.
En el moment de gravar (en altes o modificacions) si la casella de gestió d’enviament està activada i el transportista té connexió, QFACWIN es connectarà amb el seu sistema informàtic per a donar d’alta l’enviament i generar les etiquetes descarregant-les per a la seva impressió. El número d’enviament es guardarà en el camp Tracking de la factura o albarà.
Les etiquetes de l’empresa de transport es guarden en la carpeta \temporal de QFACWIN a punt per a imprimir-se.
El mòdul d’integració amb empreses de transport també permet anul·lar un enviament. En modificar un albarà o factura amb l’enviament donat d’alta (amb el camp REF. ple) apareix el botó esborrar per si cal esborrar l’enviament en la web del transportista. Si s’esborra, els camps Tracking i Ref també s’esborren i torna a aparèixer el camp “Alta enviament i etiqueta” per a tornar a afegir-lo si és necessari. Si cal generar un nou enviament, n’hi ha prou amb gravar els canvis amb la casella marcada i el servei seleccionat.
En el cas de retorn cal afegir l’albarà o factura corresponent, indicar les dades per afegir l’enviament i marcar la casella Retorn.
En els formats d’impressió d’albarans i factures es pot incloure el camp Tracking amb la referència/número de seguiment del transportista.