número 2 - maig de 2004 
Butlletí gratuït de subscripció voluntària editat per QSOFT.
Tracta d'informàtica de gestió, Internet i comerç electrònic. Esta dirigit a emprenedors, professionals, autònoms, comerciants i empreses.

 

CONTINGUT

•  Editorial
•  Article: Botigues virtuals
•  Patrocinador del butlletí
•  Article: El que es barat surt car
•  Recursos en 3 línies
•  Col.laboracions
•  Recomana i guanya


EDITORIAL

Hola,

Tot just fa un mes que va començar a editar el butlletí i ja som 1072 subscriptors. La majoria són gent recomanada per vosaltres.

Els tres subscriptors que més han “treballat” aquest mes són:

  1. Pere Mas Vilajoana (17 recomanats)
  2. Ignacio Negri Armelin (12 recomanats)
  3. Adolfo Dochado Soto (10 recomanats)

I tu, ja has recomanat algú? Ajudan's i guanya importants premis.

La idea és ser el màxim de subscriptors possibles per a negociar ofertes, descomptes i promocions especials com a col.lectiu.

Avui us explicaré una mala experiència que vaig tenir fa un parell d'anys amb un proveïdor d'Internet. Mol barat, això sí.

Contestant varies consultes que ens heu fet, he dedicat un article a parlar una mica de les botigues virtuals.

Recorda que si estàs interessat/-da en algun tema en concret i vols que publiquem un article parlant-ne, només ens ho has de fer saber prement aquí.

Que tinguis un bon dia.

Quim Herrera
Editor d'Empresa Virtual


ARTICLE 1

Botigues virtuals

Per Quim Herrera Joancomartí
www.qsoftnet.cat

Una botiga virtual es un software que s'instal.la al servidor d'Internet i incorpora pàgines web, programes i bases de dades. Normalment es posa a l'espai contractat amb un proveïdor de serveis d'Internet on hi tenim la nostra web (hosting).

La botiga virtual mostra els articles amb les seves descripcions, fotografies i preus, de manera que el visitant pot anar afegint-los al carro de la compra i pagar un cop hagi acabat la visita. Igual que en un centre comercial.

La base de dades que conté tota la informació dels articles que es venen i que guarda les dades de les comandes que ens fan els clients, també ha d'estar en el servidor d'Internet, ja que la botiga virtual necessita un accés en línia a les dades les 24 hores del dia.

Un dels principals punts que s'ha de tenir en compte en el moment d'escollir una botiga virtual es la manera com es fa el manteniment d'aquesta base de dades: tant l'entrada de dades referides als articles (articles, categories, preus, descomptes, etc.) com la recollida i recepció de les comandes i les dades dels clients.

En la majoria de botigues virtuals, les dades s'entren manualment utilitzant formularis web als que s'accedeix amb usuari i contrasenya d'administrador. Les comandes es solen rebre per e-mail o en arxius tipus text. Algunes botigues implementen també importació-exportació de dades en formats estàndard com acces, SDF per Excel o dBase.

Això esta molt bé si només penses vendre tres o quatre articles que et generin un parell de comandes cada mes. Però no crec que sigui aquesta la teva fita, oi?.

Sincerament, jo no aconsellaria una botiga d'aquestes característiques amb 100 o 200 articles generant vendes diàriament.

Sens dubte, les millors solucions son les que estan integrades amb el software de facturació que s'utilitza per a gestionar l'activitat de l'empresa.

Normalment, la venda a Internet es una faceta més de l'activitat econòmica de l'empresa, però no l'única. Segurament tindràs distribuïdors, venedors, magatzem, botiga, venda per catàleg, etc.

Es evident (tant si vens a Internet com si encara no ho fas) que necessites un software de gestió que controli clients, articles, preus, comandes, factures, impostos, compres i despeses, comissions, etc. i que al mateix temps et proporcioni informació, estadístiques, llistats, informes i gràfiques del funcionament del teu negoci.

En la base de dades d'aquest software de gestió ja hi tens definits els articles , amb els seus codis, descripcions, famílies, tarifes y fotografies. Llavors perquè has de tornar a entrar-los a la base de dades d'Internet?. Que passarà quan tinguis d'actualitzar els preus?. Si per alguna raó decideixes momentàniament deixar de vendre un article, hauràs d'esborrar-lo i tornar-lo a introduir després? I si t'equivoques al tornar a picar el preu o la descripció?

No té cap mena de sentit. Lo ideal es que tu indiquis els articles que vols vendre a Internet i el software de gestió els envii automàticament a la base de dades de la botiga virtual, juntament amb les descripcions, preus, fotografies i tota la informació que ja tens entrada.

El mateix passa quant reps una comanda:

Hauràs d'introduir les dades del client i el detall de la comanda al teu software de gestió per a generar la factura, la documentació d'enviament, etc. Ho faràs copiant i enganxant?. Et coincidiran els codis dels articles venuts amb els d'Internet? I els preus? La botiga virtual recull totes les dades que necessita el teu software de facturació per a generar la comanda?

El teu software de gestió o facturació hauria de recollir automàticament les dades dels clients i les comandes que es facin a Internet i guardar-los directament a la base de dades del programa per que només calgui servir la comanda.

Tenir una botiga virtual que t'obliga a duplicar l'entrada de dades es desaprofitar una dels principals avantatges d'Internet: l'automatització dels circuits de venda.

Recorda que l'automatització rendabilitza el TEU treball, el TEU temps i minimitza els TEUS costos.

 

Començament

PATROCINADOR DEL BUTLLETÍ

QFACWIN el programari de gestió gratuït

amb web i botiga virtual integrada



Descarrega'l ara i comença a vendre
en Internet sense cap cost addicional.



ARTICLE 2

El que es barat surt car

Per Quim Herrera Joancomartí
www.qsoftnet.cat

Últimament sembla que s'ha iniciat una guerra de preus entre els proveïdors i distribuïdors que ofereixen serveis a Internet. He arribat a rebre ofertes de domini i allotjament web complert per 1 euro al mes.

Fa dos anys vaig contractar un domini amb el seu corresponent hosting de 50 Mb d'espai, 10 comptes de correu, bases de dades, llenguatges de programació i panell de control a un preu que feia riure.

En la web del proveïdor explicaven que podien oferir aquests preus perquè estaven totalment automatitzats i tenien un gran volum de clients.

Vaig pensar, que donat lo poc que pagava, tampoc podia perdre gran cosa si no funcionava.

Durant un temps tot va anar bé, vaig instal·lar la web i vaig començar a fer-ne promoció i a posar anuncis als cercadors.

Un bon dia, la web va deixar de funcionar. Vaig trucar per veure que passava i em van dir que el servidor havia caigut per culpa d'un atac d'un virus. Ho estaven arreglant i en unes hores es restabliria el servei.

Així ho vaig anar comunicant als clients que trucaven per queixar-se de que no podien accedir a la nostra web i de que no els hi contestàvem el correu (el correu tampoc funcionava: no podíem rebre ni enviar) .

Les hores es van convertir en dies i els dies en setmanes. La situació era cada cop més desesperada: no entrava cap comanda, tota la inversió en promoció de la web que havia fet no servia de res ja que la web no funcionava i a més no estava rebent cap e-mail.

A la tercera setmana ja no vaig poder contactar per telèfon amb el proveïdor d'Internet: no contestaven.

Llavors em vaig adonar de que el que m'havia estalviat al contractar el servei d'Internet no justificava la pèrdua d'una sola comanda i molt menys el temps empleat en reclamacions inútils i vaig decidir canviar de proveïdor.

Jo no sabia que els dominis es bloquegen per a evitar traspassos fraudulents. Per canviar un domini de proveïdor s'ha de desbloquejar abans. I, saps qui ha de desbloquejar-lo?: el proveïdor d'Internet. El mateix que no contestava al telèfon.

El nou proveïdor em va suggerir que em dirigís directament al majorista de dominis. Vaig escriure al majorista, en “perfecte” anglès, exposant-li la situació i demanant que desbloquejesin el domini per poder traspassar-lo.

El majorista em va enviar un e-mail per a que confirmés el canvi. No el vaig rebre mai ja que per evitar frau, les confirmacions s'envien a l'adreça electrònica que figura en el registre de dominis. I jo no podia recollir el correu.

Finalment, vaig tornar a demanar el canvi indicant que m'enviessin la confirmació per fax. Havien passat tres mesos sense web ni correu.

A vegades, el que es barat surt car.

Començament

RECURSOS EN TRES LÍNIES

Aquí hi publiquem en tres línies, llocs d'Internet que continguin informació o recursos que creiem que poden ser de gran interès per a tots els subscriptors.

 

e-catala.com oferim cursos de català a través de la xarxa. Centrem la nostra oferta formativa en l'aprenentatge de l'expressió escrita. El principal objectiu: ensenyar a escriure correctament en català. www.e-catala.com


Domini i correu professional Per només 7 € al mes, dóna una imatge professional als teus clients amb comptes de correu sota el teu propi domini. Prem aquí si vols més informació


Guanya diners a la teva web posant un link o un enllaç a les nostres pàgines amb el programa d'afiliats de QSOFT.
[ + informació ].


TRAC traductors i correctors, 20 anys d'experiència en la nostra professió. Especialitzats en llengua catalana. Classes de català particulars, en grups i per a empreses. Preparació per als exàmens de la Junta Permanent de Català. www.tractradu.com


 

Si vols sortir en aquesta secció envia un e-mail amb les teves dades a i una descripció curta a treslin@empresa-virtual.com


Començament


SUBSCRIPCIONS

Subscriu-te ara al butlletí gratuït Empresa Virtual i rebràs aquesta guia de regal.

Si creus que pot interesar o ser d'utilitat a alguna persona que coneixes, reenvia-li el butlleti

COL.LABORACIONS

Si tens algun article interessant sobre informàtica o negocis a Internet i t'agradaria publicar-lo en aquest butlletí, pots enviar-lo a: editor@empresa-virtual.com.

Amb molt de gust el revisarem per publicar-lo en la propera edició del butlletí.

Ens interessa molt la teva opinió:

Quins temes t'agradaria que tractéssim?
Tens alguna pregunta relacionada amb Internet o comerç electrònic?

Envian's els teus suggeriments, comentaris o dubtes a: editor@empresa-virtual.com.


Tens algun producte o servei per oferir als subscriptors d'Empresa Virtual?

Envia un e-mail a editor@empresa-virtual.com i fes-nos arribar la teva oferta. L'estudiarem sense cap compromís.


Començament

RECOMANA I GUANYA

Ajudans a aconseguir nous subscriptors del butlletí Empresa Virtual. Per cada subscriptor nou que aportis obtindràs 10 punts. Aquests punts els pots canviar per:

•  programa de gestió QFACWIN versió professional

•  programa de gestió QFACWIN suscripció anual

•  programa de gestió QFACWIN versió bàsica

•  Domini gratuït i pàrquing a Internet durant un any

•  Publicitat en el butlletí

A més en cada butlletí publicarem els noms de les tres persones que hagin aportat més subscriptors durant el mes anterior.

Començament

DADES DE SUBSCRIPCIÓ

Les teves dades de subscriptor són:

Nom:
Email:

Si per alguna raó vols donar-te de baixa i deixar de rebre aquests butlletí, clica aquí i no tornaràs a rebre cap email nostre. Les baixes són automàtiques.
Si ho desitges pots revisar la nostra política de privacitat.


 

Empresa Virtual © QSOFT 2004-2006