número 11 - abril de 2005 
Butlletí gratuït de subscripció voluntària editat per QSOFT.
Tracta d'informàtica de gestió, Internet i comerç electrònic. Esta dirigit a emprenedors, professionals, autònoms, comerciants i empreses.

 

CONTINGUT

•  Editorial
•  Estàs donant una bona imatge?
•  Patrocinador del butlletí
•  Trucs d'ofimàtica
•  Recursos en 3 línies
•  Col.laboracions
•  Recomana i guanya


EDITORIAL

Hola,

Si ets un dels nous subscriptors, et donem la benvinguda al butlletí.

Amb aquest número, Empresa Virtual fa el seu primer any . Durant aquest any i amb l'ajuda de tots vosaltres hem aconseguit arribar als 7.378 subscriptors.

Volem felicitar molt especialment a Robert del Aguila, que ha aconseguit el domini www.laboraperu.com recomanant nous subscriptors amb la campanya Recomana i guanya.

A veure quan et podem felicitar a tu ! ;-)

En aquesta edició farem una reflexió sobre la imatge que les empreses estan donant a Internet i veurem un dels errors que es cometen més sovint al començar a utilitzar la xarxa amb finalitat comercial.

A la secció de Trucs d'ofimàtica hi trobareu trucs interessants per a word, Excel i Windows XP.

I com sempre, a final de cada article teniu un link per a dir-nos que us ha semblat.

 


Salutacions i fins aviat,

Quim Herrera
Editor d'Empresa Virtual


ARTICLE 1

Estàs donant una bona imatge?

Per Quim Herrera Joancomartí
www.qsoftnet.cat

Un dels factors més importants que ens fa decidir a començar i mantenir relacions comercials amb algú altre, ja sigui una empresa, una botiga o un professional, es la confiança.

Ningú porta el seu cotxe a arreglar a un mecànic en el que no confia, ni compra en establiments on creu que l'enganyen.

Sense confiança no hi ha relacions comercials estables .

Les millors tècniques de vendes es basen justament en crear un clima de confiança amb el possible client. Quan una persona en qui confiem ens fa una oferta comercial, la tindrem en compte. Si la mateixa oferta la fa una persona en la que no confiem, ens posarem immediatament a la defensiva buscant per on ens vol enganyar.

Els mecanismes que fan que agafem confiança amb algú altre són molt variats i depenen de molts factors i de cada persona.

Quan coneixem algú per primera vegada, conscient o inconscientment, analitzem i revisem aquells detalls que per nosaltres son indicatius per “classificar” a la persona i decidir si mereix la nostra confiança o no. Es el que denominem la primera impressió.

De la mateixa manera, quan ens posem en contacte amb alguna empresa o professional per a establir una relació comercial, intentem obtenir el màxim d'informació per decidir si mereix la nostra confiança i en definitiva si li comprem a ell o no.

Analitzem amb lupa tots els detalls dels primers contactes: les persones amb qui ens posem en contacte, els impresos publicitaris, les targetes de visita, les referències a altres clients, etc.

Amb la informació disponible, determinem un dels puntals de la confiança en el món dels negocis: la solvència.

Econòmicament parlant, sense un mínim de solvència no hi ha continuïtat. Una empresa que no funciona econòmicament, plegarà tard o d'hora i ningú vol començar relacions comercials estables amb un proveïdor que tancarà aviat i ens deixarà a l'estacada.

Per això, d'arrera de tota imatge hi ha d'haver un missatge de solvència que generi confiança i credibilitat .

A ningú se li ocurreix presentar un pressupost escrit a mà en un tros de paper arrugat. Dona mala imatge. La gent pensarà que si no tenim el mínim necessari per confeccionar un pressupost amb cara i ulls, el producte o el servei que oferim tindrà la mateixa mala qualitat.

Fins aqui, tothom ho te clar. Qui més qui menys té definida la imatge que vol donar i la incorpora en tot el que envolta la seva activitat: paper, publicitat, targetes de visita, sobres, factures, cartes, etc.. Tot porta la nostra imatge.

Però, que passa a Internet?

A Internet, la imatge es encara més decisiva : a falta d'altres elements, els que ens coneixen per primera vegada a Internet obtenen la primera impressió de la nostra empresa exclusivament de la imatge que donem , ja sigui per la web o per correu electrònic.

I quina imatge estem donant?

Molta gent identifica Internet com el lloc de les coses gratuïtes. Per això, el primer que fan es obrir un compte gratuït de correu electrònic per a la seva empresa.

Però la realitat es que ningú regala res perquè si. Una empresa que es dediqui a regalar els seus productes i serveis haurà de tancar.

Creus que empreses com Microsoft, Yahoo o Google gasten mils de milions anuals en oferir i administrar els serveis gratuïts de correu electrònic per fer un bé a la Humanitat?. Res d'això. Ells saben molt bé el que estant fent: comprar imatge i espais publicitaris. I ho fan perquè els hi surt a compte.

Al utilitzar un compte gratuït de correu electrònic estàs promocionant a qui et “regala” el servei : amb l'adreça (hotmail.com, gmail.com, yahoo.com) i amb els continguts (permetent que afegeixin publicitat a tots els teus missatges). Junt amb la teva oferta comercial, pressupost, carta o tarifes estàs enviant frases com: “MSN Amor Busca tu media naranja”, “Tu horoscopo en Wanadoo”, ”Chatea hasta hartarte”, “Móviles, DVD, cámaras digitales, coleccionismo... Con unas ofertas que ni te imaginas”, “¡Viaja! Disfruta estos Puentes de las mejores vacaciones, vuelos y hoteles!”, etc. Fins i tot es possible que un dia enviïs publicitat de la teva pròpia competència sense saber-ho!

Tot això a canvi d'estalviar-te els 6 o 7 euros mensuals que costa tenir un domini propi amb els comptes de correu professionals.

Però el pitjor es que la imatge de solvència també se l'enduen ells. Ningú dona imatge de solvència utilitzant un compte de correu gratuït .

Fins fa molt poc, tenir un domini propi amb els comptes de correu a nom de l'empresa donava una bona imatge de solvència, solidesa i credibilitat .

Amb l'abaratiment dels costos i l'entrada masiva de les empreses i professionals al món d'Internet les coses han canviat: NO tenir el domini i els comptes de correu propis es símptoma de poca solvència, tacanyeria i deixadesa .

I això no ajuda a generar confiança, ni proporciona una bona imatge, ni reflexa la realitat ni la manera de funcionar que vols transmetre de la teva empresa.

 

 


Pots publicar gratuïtament aquest article on vulguis amb la condició de que ho facis íntegrament, mencionis a l'autor i posis un link actiu a la seva web.

PATROCINADOR DEL BUTLLETÍ


Guanya diners extres cada mes amb el programa d'afiliats de QSOFT

Només posant un banner a la teva web, un enllaç als correus electrònics que enviïs, o fent una recomanació als teus clients, pots crear-te una font alternativa d'ingressos sense cap mena de cost (l'ingrés al programa d'afiliats es totalment gratuït).

Nosaltres et proporcionem tot el material de marketing que necessites per a promocionar els nostres productes i començar a generar comissions ara mateix.

Prem aquí per donar-te d'alta i accedir al material promocional.

Prem aquí si vols més informació.




TRUCS D'OFIMÀTICA

TRUCS DE WORD

Estils amb dreceres . Si utilitzes constantment diferents estils de text, assignar dreceres de teclat a cada un pot simplificar-te la feina. Per incorporar aquestes combinacions de tecles ves a Eines->
Personalitzar i prem el botó Teclat i s'obrirà

1. selecciona Estils a la Llista de categories

2. A llistat d'estils, escull l'estil al que s'aplicarà la drecera

3. Activa la caixa de text Nova tecla de mètode abreujat i executa la drecera que vulguis. S'escriu automàticament.

5. Prem el botó Assignar i tanca.


Sense canviar la plantilla.
La plantilla Normal.dot guarda els formats per defecte dels documents nous de Word. Però si vols canviar el format del font per defecte de tots els documents nous, no cal que canviïs la plantilla. Ves a Format->Font, fes les modificacions que creguis convenients i prem el botó Predeterminar. Així, tots els documents nous agafaran aquest estil.

 

TRUCS D'EXCEL

Suma ràpida. Suposem que necessites sumar ràpidament tres números. Escriu-los en cel·les contigües (per exemple: 25, 34 i 56) i marca el rang. Mira a la dreta de la barra d'estat d'Excel: hi ha un quadre on posa Suma=115 , el total que busques. A més, si fas clic amb el botó dret allí, es desplega un menú amb d'altres operacions: Mitjana, Contar, Máx , Mín , etc.


Autocompletar més ràpid.
Carregar dades repetitives a Excel amb la funció autocompletar es un mètode ràpid. Però la pròpia eina te una alternativa per fer-ho encara més ràpid. Si estàs carregant una llista de valors i n'has de repetir un, des de la cel·la activa (per omplir) prem les tecles Alt+Fletxa avall : apareix un menú amb els valors entrats prèviament. Selecciona el que correspongui. També funciona fent clic amb el botó dret sobre la cel·la i escollint l'opció Escollir de la Llista.

 

TRUCS DE WINDOWS XP

Escriptori de Windows XP

En cas de que trobis a faltar icones en l'escriptori de Windows XP, i que vulguis tenir-hi com a mínim Mi PC, Red i Mis Documentos:

Fes clic al botó dret sobre l'escriptori i després a Propietats.

Fes clic a la pestanya Escriptori i en Personalitzar.

Marca les caselles Mis documentos, Mi PC , Red o Internet Explorer, perquè les icones es mostrin a l'escriptori.

 

 


RECURSOS EN TRES LÍNIES

Aquí hi publiquem en tres línies, llocs d'Internet que continguin informació o recursos que creiem que poden ser de gran interès per a tots els subscriptors.

e-catala.com oferim cursos de català a través de la xarxa. Centrem la nostra oferta formativa en l'aprenentatge de l'expressió escrita. El principal objectiu: ensenyar a escriure correctament en català. www.e-catala.com


Domini i correu professional Per només 7 € al mes, dóna una imatge professional als teus clients amb comptes de correu sota el teu propi domini. Prem aquí si vols més informació


Guanya diners a la teva web posant un link o un enllaç a les nostres pàgines amb el programa d'afiliats de QSOFT.
[ + informació ].


TRAC traductors i correctors, 20 anys d'experiència en la nostra professió. Especialitzats en llengua catalana. Classes de català particulars, en grups i per a empreses. Preparació per als exàmens de la Junta Permanent de Català. www.tractradu.com


 

Si vols sortir en aquesta secció envia un e-mail amb les teves dades i una descripció curta a treslin@empresa-virtual.com


 


SUBSCRIPCIONS

Subscriu-te ara al butlletí gratuït Empresa Virtual i rebràs aquesta guia de regal.

Si creus que pot interesar o ser d'utilitat a alguna persona que coneixes, reenvia-li el butlleti
Guies d'ofimatica: Microsoft Word

COL.LABORACIONS

Si tens algun article interessant sobre informàtica o negocis a Internet i t'agradaria publicar-lo en aquest butlletí, pots enviar-lo a: editor@empresa-virtual.com.

Amb molt de gust el revisarem per publicar-lo en la propera edició del butlletí.

Ens interessa molt la teva opinió:

Quins temes t'agradaria que tractéssim?
Tens alguna pregunta relacionada amb Internet o comerç electrònic?

Envian's els teus suggeriments, comentaris o dubtes a: editor@empresa-virtual.com.


Tens algun producte o servei per oferir als subscriptors d'Empresa Virtual?

Envia un e-mail a editor@empresa-virtual.com i fes-nos arribar la teva oferta. L'estudiarem sense cap compromís.


 

RECOMANA I GUANYA

Ajudans a aconseguir nous subscriptors del butlletí Empresa Virtual. Per cada subscriptor nou que aportis obtindràs 10 punts. Aquests punts els pots canviar per:

•  programa de gestió QFACWIN versió professional

•  programa de gestió QFACWIN suscripció anual

•  programa de gestió QFACWIN versió bàsica

•  Domini gratuït i pàrquing a Internet durant un any

•  Publicitat en el butlletí

 

DADES DE SUBSCRIPCIÓ

Les teves dades de subscriptor són:

Nom:
Email:

Si per alguna raó vols donar-te de baixa i deixar de rebre aquest butlletí, clica aquí i no tornaràs a rebre cap e-mail nostre. Les baixes són automàtiques.

Prem modificar per canviar alguna de les teves dades.

Si ho desitges pots revisar la nostra política de privacitat.


 

Empresa Virtual © QSOFT 2004-2006