número 10 - març de 2005 
Butlletí gratuït de subscripció voluntària editat per QSOFT.
Tracta d'informàtica de gestió, Internet i comerç electrònic. Esta dirigit a emprenedors, professionals, autònoms, comerciants i empreses.

 

CONTINGUT

•  Editorial
•  E-mail marketing
•  Patrocinador del butlletí
•  Trucs d'ofimàtica
•  Recursos en 3 línies
•  Col.laboracions
•  Recomana i guanya


EDITORIAL

Hola,

Si ets un dels nous subscriptors, et donem la benvinguda al butlletí.

Avui tenim un interessant article de Celia B. Savaris sobre el marketing per e-mail que ens explica com enviar les nostres ofertes per correu electrònic sense fer SPAM. Al final de cada article teniu un link per a dir-nos que us ha semblat.

A la secció de Trucs d'ofimàtica hi trobareu trucs interessants per a word, Excel i Windows XP.

Finalment, recordar-vos que a final d'aquest mes es tanca la recollida de punts de la campanya recomana i guanya d'aquest trimestre .

Tots els que heu aconseguit punts recomanant als vostres amics i coneguts, podeu canviar-los per premis. Reenvieu-nos la còpia de l'últim extracte de punts indicant les vostres dades i quin es el premi que preferiu. Si trieu el domini a Internet, heu de dir-nos el nom del domini que voleu, si preferiu la publicitat al butlletí, envieu-nos una descripció curta de la vostra activitat.

Si no us arriben els punts per el regal que us agradaria, o encara no heu recomanat a ningú, recordeu que teniu fins el 31 de març per fer-ho i aconseguir els premis .


Salutacions i fins aviat,

Quim Herrera
Editor d'Empresa Virtual


ARTICLE 1

E-mail marketing

Per Celia B. Savaris
www.continentalmarket.com

L'e-mail marketing es l'enviament de missatges de correu electrònic (e-mails) amb finalitat comercial o publicitària.

Normalment, la majoria d' empreses fan marketing directe utilitzant el correu tradicional.

Per tant, l' alternativa de l'enviament per Internet es converteix en una cosa molt interessant si avaluem la diferencia de costos i la rapidesa en arribar al destinatari.  

El sistema, com veurem de seguida, es eficaç però té les seves regles de joc , que no han de ser omeses.

Enfocar les nostres campanyes amb e-mail imitant les campanyes de correu tradicional no ens donarà bons resultats.

Ara analitzarem com dissenyar la teva campanya de enviament d'e-mails.  

Factors que hem de tenir en compte per una campanya d'e-mailing:

- Els destinataris del missatge = LA LLISTA D'E-MAILS
- El missatge
- El format.
- Expectatives: la resposta esperada.

La gallina dels ous d'or: LA LLISTA D'E-MAILS.  

No s'ha d'escatimar esforços en la selecció dels destinataris del missatge. Has de trobar una llista d'e-mails que encaixi amb el perfil del teu públic.

L'aspecte clau es com s'han obtingut aquestes adreces electròniques. Distingim dos tipus de llistes d'adreces electròniques:  

1. Llistes d'e-mail per subscripció voluntària (Opt-in):   Seran bases de dades d' e-mail obtingudes gràcies a que el titular de l'e-mail ha donat el consentiment de rebre missatges d'aquest emissor.

El titular d'una adreça electrònica acceptarà rebre missatges bàsicament per 3 motius:

  • a canvi de diners, cobrarà per rebre missatges publicitaris
  • a canvi d'informació que li pugui ser beneficiosa
  • quant el motiu fonamental d'estar en la llista es un altre (per exemple, vol rebre informació de borsa però sap i accepta que a més de la informació que li interessa, rebrà alguns missatges publicitaris relatius a aquest tema).  

Com es pot veure, en els tres casos es necessari el coneixement i l'acceptació per part del destinatari.

S'ha de tenir el consentiment del destinatari i aquest ha de saber que podrà donar-se de baixa de la llista en qualsevol moment.

2. SPAM : Es realitzar enviaments de correu electrònic utilitzant bases de dades amb e-mails obtinguts sense el consentiment ni coneixement del titular de l'adreça electrònica.

Aquestes adreces, sovint s'agafen de xats, fòrums, taulons d'anuncis, capturant-les de les webs, etc.

El propietari de l'e-mail no ha autoritzat a ningú per a que utilitzi la seva adreça de correu electrònic amb finalitats comercials, així de senzill.

L'SPAM, que s'ha convertit en la bèstia negra dels usuaris d' Internet cada vegada esta obtenint més mala imatge però així i tot, i encara que sembli estrany, encara té grans defensors.

 

Ara ja sabem quin tipus de llista has d'utilitzar, només falta saber com obtenir-la.  

Per aconseguir la llista d'adreces electròniques que necessites tens 4 possibilitats: 

a) confeccionar la teva pròpia llista d'adreces electròniques per subscripció voluntària (opt-in) . Pots fer-ho per mitjà de la subscripció a un butlletí informatiu relacionat amb el tema dels teus productes o serveis. Els teus clients i presumptes clients, et facilitaran el seu e-mail ja que volen mantenir una comunicació amb tú i la teva empresa. Una llista pròpia es el primer camí a considerar, es un procés lent però molt efectiu .

b) Contractar els serveis d'empreses especialitzades en marketing permès (permission marketing) i enviaments d'e-mails per mitjà de llistes opt-in o butlletins electrònics.  

c) Comprar llistes d'e-mail a empreses series que es dediquen a recollir i filtrar bases de dades d'aquest tipus. Has d'assegurar-te que no tindràs problemes de spam amb el teu proveïdor d'Internet i que el públic està realment interessat en rebre missatges publicitaris del tipus de producte o servei que ofereixes.  

d) Contractar un espai publicitari en el butlletí electrònic de llocs web que saps que atrauen l'audiència amb la que et vols posar en contacte.

El missatge

  Com ja hem vist, el correu electrònic per les seves característiques, ha de respectar una sèrie de normes per a que l'usuari el llegeixi de manera positiva:  

  • Breu. S'ha de captar l'atenció en poques paraules i centrar-se ens les beneficis que obtindrà el lector.
  • Els beneficis, la oferta, etc. Han de posar-se en les primeres línies de manera que el lector pugui visualitzar-los en l'espai que es mostra abans d'obrir el missatge . Si el missatge no sembla interessant en les 2 o 3 primeres línies, l'enviaran a la paperera sense obrir-lo .
  • La línia de l'ASSUMPTE s'ha de preparar amb molta cura. Paraules com GRATUÏT, OFERTA, DESCOMPTE poden ser suficientment atractives per a convèncer al lector a llegir la resta del missatge.
  • Personalitzar el missatge el màxim possible . Si disposes dels noms dels destinataris, serà millor dir “Hola Joan!” que “Apreciat Sr./Sra:”  

El disseny  

Una vegada decidida la campanya i el mitjà, hauràs de decidir quin tipus de disseny aplicaràs al missatge de correu electrònic. Bàsicament pots escollir entre:  

Text . Son arxius molt petits i es visualitzen correctament en qualsevol gestor de correu a més de permetre la seva lectura sense connexió (off-line).

HTML . Hi ha estudis que asseguren que els missatges en HTML proporcionen una resposta millor. Els missatge en HTML són més vistosos, atractius i fàcils de llegir. Permeten emfatitzar continguts, incloure imatges, etc. Un missatge en html de 30 línies es més fàcil i agradable de llegir que el mateix escrit només en text.

Es important vigilar el temps de descàrrega (no enviar missatges amb imatges massa grans), i saber que les imatges només estaran disponibles quan el destinatari estigui connectat.  

Consells

Com sempre, aquí tens el repàs dels conceptes importants:  

Els missatges de correu electrònic no tenen res a veure amb l'estil de comunicació de les cartes comercials.

Busca la manera de connectar amb el destinatari i utilitza la personalització el màxim possible.

Captar l'atenció no es fàcil. Disposes de menys de 3 segons... aprofita'ls!. I no es tracta només d'e-mails molt impactants, assegura't d'explicar els beneficis que obtindran amb la teva oferta .  

Utilitza paraules i frases que captin l'atenció dels lectors, i sobretot no et descuidis de complir totes les promeses que hagis fet en el missatge.

No cremis la imatge de la teva empresa i de la teva oferta utilitzant adreces de correu electrònic que no saps com s'han obtingut . Anar en contra de lo que els destinataris volen, només et crearà enemics.

No oblidis mesurar la resposta i fer una anàlisis detallada de la rendibilitat de la campanya.

 


PATROCINADOR DEL BUTLLETÍ


Per només 7 € al mes, dóna una imatge professional als teus clients amb comptes de correu d'un domini NO gratuït: el teu propi domini.

Mail

Inclou l'alta de domini, parquing del domini (redirecció a una pàgina amb les dades de la teva empresa), 10 comptes de correu amb 500 Mb d'espai i transferència il·limitada i panell de control per a que puguis administrar els teus comptes de correu (crear-los, cambiar les contrassenyes, donar-los de baixa, etc).

No t'arrisquis a que els teus clients dubtin de la teva solvència i pensin que utilitzes el correu gratuït per que no tens ni 7 € per pagar un domini propi amb correu professional.

Prem el link, tria el nom del teu domini i contracta els comptes de correu professionals per a la teva empresa:

www.qsoftnet.cat/?pr=EV10&detart=WPAR2





TRUCS D'OFIMÀTICA

TRUCS DE WORD

Justificar la última línia. Com justificar la última línia (que no s'ajusta com les altres) en un paràgraf amb alineació Justificada ? La resposta es simple: posa el cursor davant del caràcter no imprimible de fi de paràgraf i prem Majúscules + Enter. La línia es justificarà.


Cent estils.
Al prémer el botó de la llista d'estils de la barra d'eines de Format, només apareixen uns quants tipus de format. Word en té 100. Per que es mostrin tots, prem la tecla Majúscules mestre prems la llista d'estils.

 

TRUCS D'EXCEL

Copia ràpida. Excel incorpora una funció per a copiar el contingut d'una cel·la en les contigües de manera automàtica. Per fer-ho, activa la cel·la que tingui les dades, fes un clic en el quadrat petit que hi ha al costat inferior dret de la cel·la i sense deixar anar la tecla del ratolí, arrastra en el sentit que vulguis. Cada cel·la que s'il·lumini, agafarà el contingut de la cel·la inicial (valor, formula, etc).


Replicar sense copiar i enganxar.
Una manera senzilla per omplir amb valors i/o fórmules iguals en cel·les no contigües es la següent:

  1. Selecciona les cel·les de destí. Mantingues premuda la tecla CTRL mentre selecciones amb el ratolí grups de cel·les no contigües.
  2. Introdueix el valor o la fórmula a la cel·la activa (que ha de formar part de les seleccionades), per exemple 0.
  3. Prem les tecles Ctrl + Enter i veuràs com totes les cel·les agafen aquest valor automàticament.

 

TRUCS DE WINDOWS XP

Utilitza el Teclat si el ratolí no funciona
Si el ratolí deixa de funcionar, pots utilitzar el teclat per moure't per l'escriptori de Windows XP. Les tecles clau son la de Windows, les fletxes i Enter.

Per exemple, si vols apagar l'ordinador per veure que li passa al ratolí:

Amb Alt+Tabulador et pots moure per les finestres obertes.

Amb Alt+F4 tanques la finestra activa.

Prem la tecla de Windows

Prem la fletxa amunt una vegada per seleccionar Apagar i prem Enter.

Amb les fletxes amunt i avall selecciona Apagar i prem Enter.

Pots utilitzar la tecla Esc per cancel·lar

 


RECURSOS EN TRES LÍNIES

Aquí hi publiquem en tres línies, llocs d'Internet que continguin informació o recursos que creiem que poden ser de gran interès per a tots els subscriptors.

e-catala.com oferim cursos de català a través de la xarxa. Centrem la nostra oferta formativa en l'aprenentatge de l'expressió escrita. El principal objectiu: ensenyar a escriure correctament en català. www.e-catala.com


Domini i correu professional Per només 7 € al mes, dóna una imatge professional als teus clients amb comptes de correu sota el teu propi domini. Prem aquí si vols més informació


Guanya diners a la teva web posant un link o un enllaç a les nostres pàgines amb el programa d'afiliats de QSOFT.
[ + informació ].


TRAC traductors i correctors, 20 anys d'experiència en la nostra professió. Especialitzats en llengua catalana. Classes de català particulars, en grups i per a empreses. Preparació per als exàmens de la Junta Permanent de Català. www.tractradu.com


 

Si vols sortir en aquesta secció envia un e-mail amb les teves dades i una descripció curta a treslin@empresa-virtual.com


 


SUBSCRIPCIONS

Subscriu-te ara al butlletí gratuït Empresa Virtual i rebràs aquesta guia de regal.

Si creus que pot interesar o ser d'utilitat a alguna persona que coneixes, reenvia-li el butlleti
Guies d'ofimatica: Microsoft Word

COL.LABORACIONS

Si tens algun article interessant sobre informàtica o negocis a Internet i t'agradaria publicar-lo en aquest butlletí, pots enviar-lo a: editor@empresa-virtual.com.

Amb molt de gust el revisarem per publicar-lo en la propera edició del butlletí.

Ens interessa molt la teva opinió:

Quins temes t'agradaria que tractéssim?
Tens alguna pregunta relacionada amb Internet o comerç electrònic?

Envian's els teus suggeriments, comentaris o dubtes a: editor@empresa-virtual.com.


Tens algun producte o servei per oferir als subscriptors d'Empresa Virtual?

Envia un e-mail a editor@empresa-virtual.com i fes-nos arribar la teva oferta. L'estudiarem sense cap compromís.


 

RECOMANA I GUANYA

Ajudans a aconseguir nous subscriptors del butlletí Empresa Virtual. Per cada subscriptor nou que aportis obtindràs 10 punts. Aquests punts els pots canviar per:

•  programa de gestió QFACWIN versió professional

•  programa de gestió QFACWIN suscripció anual

•  programa de gestió QFACWIN versió bàsica

•  Domini gratuït i pàrquing a Internet durant un any

•  Publicitat en el butlletí

 

DADES DE SUBSCRIPCIÓ

Les teves dades de subscriptor són:

Nom:
Email:

Si per alguna raó vols donar-te de baixa i deixar de rebre aquest butlletí, clica aquí i no tornaràs a rebre cap e-mail nostre. Les baixes són automàtiques.

Prem modificar per canviar alguna de les teves dades.

Si ho desitges pots revisar la nostra política de privacitat.


 

Empresa Virtual © QSOFT 2004-2006